zondag 23 december 2012

Liebster Blog Award

Van Sas en Suus van het fijne blog Moois & Meer kreeg ik de Liebster Blog Award! Thanks ladies! Ik voel me vereerd!

Bloggers reiken onderling de Liebster Blog Award uit. De award-ontvangers schrijven er een blog over en beantwoorden 11 vragen die ze gekregen hebben van degene die de award aan hen uitreikte. De award wordt weer doorgegeven aan 11 andere bloggers enzovoorts.

De 11 blogs aan wie ik de award doorgeef zijn (in willekeurige volgorde):

En dan nu, de antwoorden op de vragen van Sas en Suus:

1. Geluk zit vaak in kleine dingen. Van welke kleine dingen word jij echt gelukkig?
Food (concept, ontwerp, styling, eten, koken, alles ;), nieuwe ideeën, lijstjes (maken en afstrepen), illustreren, patroontjes, papier, woorden en typografie, Mr. G, mooie vormgeving, boeken en tijdschriften, een kusje voor het slapengaan... Iets minder klein, maar ik word er wel heeeeel gelukkig van: reizen en nieuwe plekjes op de wereld ontdekken.

2. Hoe had je geheten als je een jongen was geweest?
Bert

3.
Waarom ben je met je blog begonnen?
Ik wilde gewoon heel graag een blog, geen speciale reden. Inmiddels is mijn blog een plek waar dingen die mij inspireren en dingen die ik maak bij elkaar komen. Het bloggen helpt me om de samenhang der dingen te zien. En mijn eigen weg uit te stippelen. De combinatie van mijn blog en twitter heeft er bovendien voor gezorgd dat ik afgelopen jaar heel veel nieuwe mensen heb mogen ontmoeten, zo leuk!

4. Beschrijf in 3 zinnen de inrichting van je huis.
Strak, modern, zwart en wit. Door het hele huis. In de woonkamer altijd met kleuraccent (appeltjesgroen en/of petrol/turquoise in het voorjaar, donkerpaars in het najaar). Natuurlijk altijd wensen en ideeën voor een nieuwe inrichting ;) Ik zou graag nog veel meer wit in huis willen (liefst ook een witte vloer) en meer kleur. Zie ook mijn Pinterest-board ‘New interior inspiration’ :)

5. Als je in een ander land moest gaan wonen, in welk land zou je dan het liefst gaan wonen en waarom?

Een paar jaar in het buitenland wonen staat nog steeds op mijn wenslijstje! Amerika is favoriet. Ik ben er nu een paar keer geweest en vind alles geweldig; de steden, de natuur, de mensen, het eten, de ruimte… Als ik in de realistische modus ga zitten dan zeg ik Verenigd Koninkrijk, Londen om precies te zijn. Daar zie ik ons wel wonen :)

6. Wat is je favoriete wereldstad?

New York!

7. Als geld geen rol zou spelen, hoe zou je dan het liefst je tijd
besteden/welk werk zou je doen?
Mijn droombaan is werken op de afdeling ‘imagineering’ bij Disney :) Maar ook dichter bij huis zou ik graag werken als conceptontwikkelaar/(illustratief)ontwerper. En weet je wat? Misschien ga ik dat ook wel gewoon doen…!

8. Welk talent zou je willen bezitten?
Ik geloof erg in het werken vanuit talent. Daarom heb afgelopen jaar een talententraining gedaan. Voorafgaand aan de training deden we een test, waaruit jouw 5 belangrijkste talenten kwamen. Dat heeft mij zoveel inzicht gegeven! Mijn talenten zijn hartstikke mooi en de samenstelling ervan maakt mij uniek. Ik mis er geen en zou er ook geen willen ruilen. 

9. Wat is het meest dierbare object (en dan bedoelen we dus geen personen) in je huis?

ObjectEN: mijn fotoalbums en trouwjurk.

10. Wat is je favoriete woonwinkel?
Het mag intussen duidelijk zijn dat ik me niet graag beperk en dol ben op lijstjes ;) dus ook hier weer meerdere antwoorden: Ikea, Nijhof, Strand West en Loods5. Mijn all-time-favourite woonmerk is Ferm Living!  

11. Hoe vier je het liefst kerst?
In het buitenland, volgens de daar geldende tradities. 

En als laatste: mijn vragen voor de volgende 11 bloggers! 
1. Wat was jouw mooiste reis? 
2. De quote die mij het meest inspireert is... 
3. Van welk lettertype word je blij? 
4. Mijn beste idee ooit is... 
5. Wat is/zijn je voornemen(s) voor 2013? 
6. Waarom blog je en/of wat vind je er leuk aan?
7. Het mooiste verhaal ever vind ik...
8. De meest bijzondere plek waar ik ooit gegeten heb is...
9. Wat staat er op je bucketlist?
10.Welk boek lees je op dit moment en wat vind je ervan?
11.Welke foto wil je graag nog maken?

1 opmerking:

  1. Super! Leuk om je antwoorden op de vragen te lezen! Vrolijke kerst! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen