zondag 11 november 2012

Stempelontwerpen

Moosmade bestaat 1 jaar en Moniek vierde feest! Ze organiseerde onder andere een stempel-ontwerp-wedstrijd. Aangezien ik al bij haar had aangegeven dat mij dat ook een bijzonder leuke manier leek om haar jubileum te vieren, moest ik natuurlijk ook meedoen.

Maar och… viel dat even tegen…

Stempels ontwerpen is geen gemakkelijk ding. Het kost veel tijd, want je moet je echt verdiepen in de mogelijkheden van een stempel en de dingen die een gebruiker er graag mee zou doen. En tijd, daar heb ik een chronisch tekort aan ;) Gelukkig ging ik wel nog op vakantie (hallo tijd!) dus daar kon ik mooi schetsen.

Ik meende dat mensen stempelen om iets (met een patroon) te versieren. Nodig: een stempel met een leuke vorm of voorstelling die ook geschikt is om te herhalen. Aangezien ik zo graag ‘food-illustreer’ wilde ik ook iets eet- of drinkbaars erbij hebben.

Een computer met ontwerpsoftware is nog geen standaard voorziening op hotelkamers (zou wel een mooi concept zijn ;) dus het bleef bij schetsen. De 31ste kwam ik terug en dat was meteen mijn laatste kans om mee te doen. Dus ik werkte nog snel wat ideetjes uit in Illustrator en mailde Moniek.

Helaas heb ik niet gewonnen… (deze mensen wel!) maar geïnspireerd door Rivka wil ik mijn ontwerpjes wel met jullie delen :)


stempelontwerpen
-----

Moosmade turned 1 and Moniek celebrated! She held a stamp-design-contest and I really wanted to participate.

But oh boy… designing stamps is pretty hard…

You’ll find yourself thinking about all the possibilities of a stamp and all the things a user would like to do with it. Which costs a lot of time and that’s exactly the on big thing I lack. Fortunately I went on holiday (hello time!) so I packed my pencil and got sketching.

My idea was that people stamp to decorate something (with a pattern). So you’ll need a stamp with a nice shape or image, which is also suitable to repeat. And because I love foodillustration, I wanted to do something with foods or drinks.

A computer with designer software still isn’t a complementary feature at hotel rooms (would be a great concept, though ;) so I had to stick to the sketching. We returned home the last day of Oktober and that was also my last chance to participate. So I quickly worked some of the designs in Illustrator and emailed Moniek.
Unfortunately I didn’t win… (these people did!) but inspired by Rivka I’m willing to share my designs with you :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten