donderdag 23 augustus 2012

Hello vector!

In de afgelopen twee weken ben ik een heuse 'Adobe designnerd' geworden ;) Vorige week deed ik een cursus InDesign en deze week was het tijd voor Illustrator. Nu vind ik het sowieso leuk om nieuwe dingen te leren, maar buiten dat gaat er ook een wereld van mogelijkheden open! :) Goodbye pixel, hello vector! Letters omzetten naar objecten en vullen met beeld. Werken met ankerpunten. Een stramien maken. Ik kan het :) Maar het aller, áller mooiste leerde ik deze week: mijn handgetekende tekeningen omzetten naar vectorobjecten en er 'tileable' patronen van maken. Manmanman, het zou nu zowaar serieus iets kunnen worden met mijn illustraties. Ik ben blij :)

Illustrator oefening huis

Oefenen met het tekenen met de pen


Illustrator oefening bloem

Oefenen met het wijzigen en schalen van ankerpunten


Illustrator oefening barbapapa

Oefenen met het maken van vormen en het werken met pathfinder


Illustrator tekening wolk

Niks meer oefenen, ik kan zowaar al echt een potje tekenen in Illustrator!
-----

In the last two weeks I became a real 'Adobe designnerd' ;) Last week I took an InDesign course and this week was for Illustrator. Not only I love learning new stuff, but besides that a whole world of possibilities opened up! :) Goodbye pixel, hello vector! I made objects out of type. I worked with anchorpoints. I made layouts. I did it all. But the best stuff came last: I can turn my handdrawn drawings into vectorobjects ánd make tilable patterns out of them. Oh man, this illustration thing can actually get serious now! I'm so happy :)

2 opmerkingen:

  1. Toevallig dat je daar mee bezig bent. Ik was net vanavond weer van plan om sinds tijden weer eens met illustrator te gaan werken. Nu extra zin. Maar eerst moet mijn vakantiefotoboek 2011 af, want ik ga bijna weer op vakantie :) Je moet eigenlijk proberen aan een wacom te komen (tweedehands?). Dat werkt erg prettig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, wat zal er een wereld voor je open gaan :-) Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen